Curs d'Intel·ligència Emocional i Interpersonal






En aquest apartat us anirem posant al dia del que anem fent en el curs que fem cada dissabte quinzenals, en els que participem pares per una banda i nens per l'altra. Els nens estan dividits en quatre grups, i cada grup treballa l'autoregulació emocional amb l'ajuda d'un psicòleg professional.

Per la nostra banda, els pares, també anem fent feina, i a la vegada trobem recolzament els uns amb els altres.

CALENDARI DE LES SESSIONS (CURS 2010-2011)



Nov.
Des.
Gen.
Feb.
Març
Abril
Maig
Juny
13
11
15
12
5
9
14
4
27
18
29
26
19
30
28
18









Tot i que portem ja cinc sessions, parlarem del que hem fet en la sessió cinc:

Dissabte, 15 de gener de 2011


Avui els nens treballaven  la comunicació eficaç, comunicació no verbal, on els objectius eren els següents:


  • Aconseguir una comunicació eficaç: saber escoltar i ser escoltats 
  • Utilització eficaç d'elements paralingüístics. 
  • Atendre i expressar a través de la comunicació no verbal 
  • Aprendre a reconèixer emocions  
  • Regular i expressar adequadament emocions 

Per l'altra banda, els pares ens trobàvem amb la sorpresa que ens esperava un test d'intel·ligència, ja que alguns pares tenien curiositat per esbrinar si realment hi ha un component genètic en la superdotació. Sabem que era un test que mesura la part innata, la que, en teoria, no es perd.

No cal dir que ens hem posat tots una mica nerviosos, però al final, no va anar tan malament. Personalment, tinc molta curiositat per veure quins resultats en surten. Però com ens va dir  l'Elena (Doctora Kim), a Madrid es vol fer un estudi més profund al respecte, a veure si ens hi deixen participar.

Dissabte, 29 de gener de 2011 (sessió 6)

En aquesta sessió hem treballat, la ràbia, és a dir, com expressar molèstia o disgust.

  • Aprendre el que significa expressar molèstia, desgrat i / o  disgust.
  • Conèixer els avantatges d'expressar molèstia, desgrat o disgust de manera adequada i els inconvenients de no fer-ho o fer-ho inadequadament
  • Fomentar l'autoregulació.
  • Expressar adequadament molèstia, desgrat o disgust 
Hem après a veure la importància de reconèixer els propis sentiments i de saber-los expressar correctament, i fins a quin punt expressar el que senten és de vital importància pels superdotats, ja que pot evitar futurs problemes emocionals i somatitzacions.

Dissabte, 12 de febrer de 2011 (sessió 7)

En aquesta sessió els nens han treballat com defendre els drets personals

  • Conèixer què i quins són els drets personals. 
  • Defensar adequada i eficaç els drets personals. 
  • Aconseguir que es tinguin en compte les necessitats, desitjos, opinions i sentiments propis.
En canvi els pares vàrem poder descobrir quin era el nostre estil educatiu; autoritàri, democràtic, sobreprotector o permissiu.

A partir d'aquí, hem pogut extreure'n consells i pautes a seguir per aconseguir un estil educatiu el més adient possible, tot i que, com ja sabem els nostres fills són especialistes en rebatre normes i contradir les nostres decisions. Personalment, crec que és una bona opció ajudar-los a canalitzar tot aquest potencial que tenen en saber com actuar assertivament, a través del diàleg i molta paciència.

Vosaltres què dieu?

Dissabte 26 de febrer de 2011 (sessió 8)

Avui hem tingut la gran sort de tenir entre nosaltres al doctor Josep De Mirandés, que com sempre, ens ha fet una ponencia de primera, esperem que es repeteixi més vegades, tot i que ens agrada el format que ha agafat el curs, ha estat un plaer tenir-lo de nou. Des d'aquí, molts ànims Josep!!